2025-03-26
Meghívó
Diósd Város Önkormányzat Képviselő testületét
2015. szeptember 2-án 11 óra 6 perckor
Soros Képviselő testületi ülésre összehívom
Az ülés helye: Polgármesteri Hivatal
2049 Diósd, Szent István tér 1.
A helyi kitüntető díjak alapításáról szóló rendelet módosításáról
Előterjesztő: Bogó László
Az előterjesztés száma: 6714 /2015
Az előterjesztést készítette: dr Varga Edina
Nyílt ülésen tárgyalandó!
A határozati javaslat elfogadásához
minősített többség szükséges.
ELŐTERJESZTÉS
Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
2015. szeptember hó 2. napján tartandó ülésére, a helyi kitüntető díj
alapításáról szóló 8/1996. (V. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Tisztelt Képviselő- testület!
A helyi kitüntető díj alapításáról szóló 8/1996. (V. 30.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) felülvizsgálata vált szükségessé az utolsó módosítás óta bekövetkezett változások - Diósd várossá nyilvánítása -, illetve a Rendeletben szereplő határidők aktualizálásának szükségessége miatt.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdése alapján tájékoztatjuk a képviselő-testületet, hogy felmértük a szabályozás várható hatásait és ennek során megállapítottuk, hogy annak társadalmi, gazdasági, költségvetési, környezeti, egészségi és adminisztratív terheket befolyásoló hatása a hatásvizsgálatban meghatározott mértékű. A jogszabály módosítás megalkotásának elmaradása törvényességi felügyeleti intézkedést eredményezhet.
A fentiek alapján előterjesztem az alábbi rendeletmódosítás tervezetet, kérem annak megtárgyalását és elfogadását.
Diósd, 2015. augusztus hó 28.
Bogó László Polgármester
Az előterjesztés véleményezésére a Kulturális és Közművelődési Bizottság illetékes. Az előterjesztés megtárgyalásához a jogszabályi előírásokon túl tanácskozási joggal nem javasolok senkit meghívni.
Melléklet: - rendelet módosítás tervezete
HATÁSVIZSGÁLAT
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §- a alapján a helyi kitüntető díj alapításáról szóló 8/1996. (V. 30.) önkormányzati rendelet módosításának tervezetében (a továbbiakban: tervezet) foglaltak várható hatásai az alábbiak szerint összegezhetők:
a) A tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatása
aa) A jogszabály társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai
A tervezet megvalósulásának társadalmi hatása nincs, gazdasági, költségvetési hatásai nem mérhetők.
ab) A jogszabály környezeti és egészségi következményei
A tervezet megvalósulásának környezeti hatása nincs, egészségre vonatkozó következményei nincsenek.
ac) A jogszabály adminisztratív terheket befolyásoló hatásai
A rendelet tervezet megvalósulása plusz adminisztratív költséggel nem jár.
b) A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei
A jogszabály megalkotásának elmaradása törvényességi felügyeleti intézkedést eredményezhet.
c) A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi
feltételek
A tervezet megvalósulásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek
rendelkezésre állnak.
Rendelet-tervezet
Diósd Város Önkormányzata … /2015. (IX.2.) önkormányzati rendelete a helyi kitüntető díj alapításáról szóló 8/1996. (V. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Diósd Város Önkormányzat Képviselő- testülete az Alaptörvény 32. cikke (1) bekezdésének felhatalmazása alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Tv. 42 § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a helyi kitüntető díj alapításáról az alábbi rendeletet alkotja:
A helyi kitüntető díj alapításáról szóló 8/1996. (V. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet.) címe az alábbiak szerint módosul:
„Diósd Község Önkormányzat Képviselő-testületének
8/1996. (V. 30.) önkormányzati rendelete helyi kitüntető díj
alapításáról”
szövegrész helyébe:
„Diósd Város Önkormányzata
8/1996. (V. 30.) önkormányzati rendelete helyi kitüntető díj
alapításáról”
”
Szövegrész lép.
A Rendelet preambuluma az alábbiak szerint módosul:
„Diósd Község Önkormányzat élve az 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében biztosított jogával élve,továbbá az. 1. § (6) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a helyi közügyek valamely területén elért kimagasló teljesítmény, továbbá e település fejlődéséért, környezetének védelméért huzamosabb időn át folytatott kiemelkedő munkálkodás, életmű elismerésére kitüntető díjat alapít, amelynek megnevezése és adományozásának rendjének meghatározása céljából a következő rendeletet alkotja:”
Szövegrész helyébe:
„Diósd Város Önkormányzata az Alaptörvény 32. cikke (1) bekezdésének felhatalmazása alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Tv. 42 § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a helyi közügyek valamely területén elért kimagasló teljesítmény, továbbá Diósd település fejlődéséért, környezetének védelméért huzamosabb időn át folytatott kiemelkedő munkálkodás, életmű elismerésére kitüntető díjat alapít, amelynek megnevezése és adományozása rendjének meghatározása céljából a következő rendeletet alkotja:”
Szövegrész lép.
A Rendelet 6 § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„A kitüntető díjak adományázására minden év június 1-ig tehetnek javaslatot a rendelet 3. § (5) bekezdésében felhatalmazottak, kivéve az 1996. évet, amikor is a javaslattételre nyitva álló határidő augusztus 1.”
Szövegrész helyébe:
„A kitüntető díjak adományázására minden év szeptember hó 7. napjáig tehetnek javaslatot a rendelet 3. § (5) bekezdésében felhatalmazottak. „
Szövegrész lép.
4. §
E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Diósd, 2015. szeptember hó ….
Bogó László Dr. Lovász László
polgármester jegyző
A rendeletet kihirdettem 2015. szeptember hó ….napján.
Dr. Lovász László
jegyző
A Diósdi Sport Díj alapításáról szóló rendelet módosításáról
Előterjesztő: Bogó László
Az előterjesztés száma: …… /2015
Az előterjesztést készítette: dr Varga Edina
Nyílt ülésen tárgyalandó!
A határozati javaslat elfogadásához
minősített többség szükséges.
ELŐTERJESZTÉS
Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
2015. szeptember hó 2. napján tartandó ülésére, a „Diósdi Sport Díj”
alapításáról szóló 22/2007. (VIII.18) önkormányzati rendelet módosításáról
Tisztelt Képviselő- testület!
A „Diósdi Sport Díj” alapításáról szóló 22/2007. (VIII.18) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) felülvizsgálata vált szükségessé az utolsó módosítás óta bekövetkezett változások - Diósd várossá nyilvánítása -, illetve a Rendeletben szereplő határidők aktualizálásának szükségessége miatt.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdése alapján tájékoztatjuk a képviselő-testületet, hogy felmértük a szabályozás várható hatásait és ennek során megállapítottuk, hogy annak társadalmi, gazdasági, költségvetési, környezeti, egészségi és adminisztratív terheket befolyásoló hatása a hatásvizsgálatban meghatározott mértékű. A jogszabály módosítás megalkotásának elmaradása törvényességi felügyeleti intézkedést eredményezhet.
A fentiek alapján előterjesztem az alábbi rendeletmódosítás tervezetet, kérem annak megtárgyalását és elfogadását.
Diósd, 2015. augusztus hó 28.
Bogó László Polgármester
Az előterjesztés véleményezésére az Egészségügyi, Szociális és Sport Bizottság illetékes. Az előterjesztés megtárgyalásához a jogszabályi előírásokon túl tanácskozási joggal nem javasolok senkit meghívni.
Melléklet: - rendelet módosítás tervezete
HATÁSVIZSGÁLAT
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §- a alapján a „Diósdi Sport Díj” alapításáról szóló 22/2007. (VIII.18) önkormányzati rendelet módosításának tervezetében (a továbbiakban: tervezet) foglaltak várható hatásai az alábbiak szerint összegezhetők:
a) A tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatása
aa) A jogszabály társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai
A tervezet megvalósulásának társadalmi hatása nincs, gazdasági, költségvetési hatásai nem mérhetők.
ab) A jogszabály környezeti és egészségi következményei
A tervezet megvalósulásának környezeti hatása nincs, egészségre vonatkozó következményei nincsenek.
ac) A jogszabály adminisztratív terheket befolyásoló hatásai
A rendelet tervezet megvalósulása plusz adminisztratív költséggel nem jár.
b) A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei
A jogszabály megalkotásának elmaradása törvényességi felügyeleti intézkedést eredményezhet.
c) A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi
feltételek
A tervezet megvalósulásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek
rendelkezésre állnak.
Rendelet-tervezet
Diósd Város Önkormányzata … /2015. (IX.2.) önkormányzati rendelete a „ Diósdi Sport Díj ” alapításáról szóló 22/2007. (VIII.18) önkormányzati rendelet módosításáról
Diósd Város Önkormányzat Képviselő- testülete az Alaptörvény 32. cikke (1) bekezdésének felhatalmazása alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Tv. 42 § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a helyi sport díj alapításáról az alábbi rendeletet alkotja:
A „ Diósdi Sport Díj ” alapításáról szóló 22/2007. (VIII.18) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet.) címe az alábbiak szerint módosul:
„Diósd Község Önkormányzat Képviselő-testületének
22/2007. (VIII.18.) önkormányzati rendelete a
„Diósdi Sport Díj” alapításáról
”
szövegrész helyébe:
„Diósd Város Önkormányzata
22/2007. (VIII.18.) önkormányzati rendelete a
„Diósdi Sport Díj” alapításáról ”
Szövegrész lép.
A Rendelet preambuluma az alábbiak szerint módosul:
„Diósd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX törvény 44/a. § (2) bekezdésében, és a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1.§ (6) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás az alábbi rendeletet alkotja:”
Szövegrész helyébe:
„Diósd Város Önkormányzata az Alaptörvény 32. cikke (1) bekezdésének felhatalmazása alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Tv. 42 § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a helyi sport díj alapításáról a következő rendeletet alkotja:”
Szövegrész lép.
A Rendelet 1 § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„Diósd Község Önkormányzat Képviselő-testülete a sport területén végzett kimagasló teljesítmény elismeréseként „Diósdi Sport Díjat” (továbbiakban: „Sport Díj”) alapít. „
Szövegrész helyébe:
„Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testülete a sport területén végzett kimagasló teljesítmény elismeréseként „Diósdi Sport Díjat” (továbbiakban: „Sport Díj”) alapít. „
Szövegrész lép.
A Rendelet 5 § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„A kitüntető díjak adományázására minden év Június 1-ig tehetnek javaslatot a rendelet 3. § (1) bekezdésében felhatalmazottak, kivéve a 2007. évet, amikor is a javaslattételre nyitva álló határidő augusztus 31.”
Szövegrész helyébe:
„A kitüntető díjak adományázására minden év szeptember hó 7. napjáig tehetnek javaslatot a rendelet 3. § (1) bekezdésében felhatalmazottak. „
Szövegrész lép.
4. §
E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
Diósd, 2015. szeptember hó ….
Bogó László Dr. Lovász László
polgármester jegyző
A rendeletet kihirdettem 2015. szeptember hó ….napján.
Dr. Lovász László
jegyző
Előterjesztő: Bogó László
Az előterjesztés száma: /2015
Az előterjesztést készítette: Bogó László NYÍLT ülésen tárgyalandó!
A határozati javaslat elfogadásához egyszerű többség szükséges.
Előterjesztés
Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2015. szeptember 2-iki rendkívüli ülésére a
Csoportos beszerzési eljárás lebonyolítása villamos energia beszerzéséről
Tisztelt Képviselőtestület!
A villamos energiáról szóló törvény (VET) értelmében 2003. január 1-től választhatnak kereskedőt vagy egyetemes szolgáltatót a fogyasztók. Ennek lényege, hogy a fogyasztók az energiakereskedőktől, a kereskedők a termelőktől szabadpiaci körülmények között szerezhetik be a vezetékes villamos energiát. A villamos energiát termelő erőművek ugyanilyen módon értékesítik a rendszerirányítók közreműködésével.
Az önkormányzati intézményeknek (oktatási intézmények, egészségügyi intézmények, stb.) külön-külön önálló energiavásárlóként történő megjelenése veszélyes, gyenge alkupozíciót kínáló megoldás. Elgondolkodtató, hogy az önkormányzat milyen felkészültséggel lépjen ki a tőkeerős szolgáltatókat felsorakoztató energiapiacra. Az önkormányzati intézményeknek együttesen, közbeszerzési tömörülésbe tagozódva van esélyük valódi alkupozíció, partneri viszony kialakítására. Ezzel realizálható méretgazdaságosságból adódó ún. árvezérlő funkció kiharcolására, relatív árelőny és nem tervezett költségmegtakarítás elérésére a jelenleg érvényes egyetemes szolgáltatói árakkal szemben.
Diósd Város Önkormányzata és intézményei nem rendelkeznek energia-kereskedelmi szervezettel. Az új modell számol az energetikai tanácsadó társaságok megjelenésével, amelyek szakmai támogatásával a megfelelő felkészültséggel nem rendelkező fogyasztó számára is megnyílik a lehetőség egy optimalizált energia szolgáltatási portfolió kialakítására. A villamos energia beszerzésénél a közbeszerzésekről szóló törvény előírásait kell betartanunk. A villamos energia beszerzésére közbeszerzési eljárást kell kiírni. A villamos energia közbeszerzési eljárás keretében történő beszerzése terén tapasztalatokkal nem rendelkezünk. A közbeszerzési eljárás különlegesen speciális voltára való tekintettel szükségszerű a beszerzés tárgya szerinti szakértelem biztosítása végett műszaki és jogi szakértő bevonása a közbeszerzési törvény előírásainak megfelelően.
Alábbi önkormányzatok már sikerrel léptek ki egyetemes szolgáltatásból a szabadpiacra villamos energia közbeszerzés útján. Sikeres közbeszerzéssel realizáltak nem tervezett, rövidtávon elért költség megtakarításokat az egyetemes szolgáltatói árakhoz képest több millió Ft. összegben, a szerződéses időszakra számolt fogyasztási mennyiség alapján.
25% megtakarítás = 16,8 millió Ft.
25% megtakarítás = 3,5 millió Ft.
26,5% megtakarítás = 8,5 millió Ft.
20% megtakarítás = 28, 4 millió Ft.
18,9% megtakarítás = 44,2 millió Ft.
A jogszabályi változások miatt érdemes a közbeszerzési eljárást a Sourcing Hungary Kft. által szervezett önkormányzati csoport keretében megindítani. Csoportos közbeszerzés esetén egy szindikátusi szerződés aláírása szükséges, amellyel csatlakoznának a gesztor ajánlatkérőhöz - Isaszeg Város Önkormányzata - a 2016. és 2017. évi villamos energia beszerzésre. Ezen túl pedig egy egyedi megbízási szerződés aláírása szükségeltetik a lebonyolító Sourcing Kft. felé.
A villamos energia szabadpiaci megvásárlását Diósd Város Önkormányzata és intézményei összes fogyasztási helye vonatkozásában javasolom csoportos közbeszerzési eljárás lefolytatását teljes alapú villamos energia ellátásra vonatkozólag 2016. január 1-től 2017. december 31-ig tartó szerződéses időszakra. Kérem az előterjesztés megvitatását.
Kérem, az előterjesztés megtárgyalását, és az alábbi határozati javaslat elfogadását.
Határozati javaslat:
…./2015. (IX. 2.) diósdi öh. a Diósd Város Önkormányzata 2016-2017. évi villamos energia beszerzéséről
Diósd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megbízza a polgármestert, hogy Diósd Város Önkormányzata és intézményei vonatkozásában a 2016-2017. villamos energia évre a mellékelt ajánlatok elfogadásaként az elfogadó nyilatkozatokat aláírja.
Diósd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert ezt követően az energia kereskedelmi szerződések aláírására is.
Határidő: azonnal
Felelős: Polgármester, Jegyző
Diósd, 2015. augusztus 31.
Bogó László
Polgármester
Az előterjesztés mellékletek: 7 db
Az előterjesztés megtárgyalásához a jogszabályi előírásokon túl nem kívánok senkit meghívni.
Előterjesztő: Bogó László
Az előterjesztés száma: …./2015
Az előterjesztést készítette: Szrimacz Attila Nyílt ülésen tárgyalandó!
A határozati javaslat elfogadásához egyszerű többség szükséges.
ELŐTERJESZTÉS
Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2015. szeptember 02-án tartandó ülésére, Ipar utca 1387/39 Hrsz ingatlan telekmódosítása
Tisztelt Képviselő-testület!
A Diósd, Ipar utca 1387/39 hrsz.-ú telek eladása folyamán derült ki, hogy a víz és szennyvíz egy téves telekhatár kijelölése végett magánterületre került.
Ez a beruházás 2006-ban történt, a telek Ipar ás Lakatos út keresztezésénél a sarkot levágva építették meg a közműveket.
A telekről ki kellene helyeznünk a rosszul megépült víz és szennyvíz vezetéket, mert itt két ipari létesítményt is szeretnének létesíteni.
A képviselő testület javaslatát megvizsgáltuk megtettük a szükséges lépéseket
Az előzőekben 5 millió Ft költséggel szemben ez a maximum 600 ezer Ft nagyságrendekkel kevesebb.
Határozati javaslat:
.../2015. (IX. 02.) diósdi öh. az Ipar utca 1387/39 Hrsz ingatlan telekmódosításáról
Diósd Város Önkormányzat Képviselő-testülete:
Felelős: Bogó László polgármester, Dr. Lovász László jegyző
Határidő: 30 nap
Diósd, 2015. szeptember 01.
Bogó László
Polgármester
Az előterjesztés melléklete: 1 változási vázrajz
Előterjesztő: Bogó László
Az előterjesztés száma: ……….-…./2015 Nyílt ülésen tárgyalandó!
Az előterjesztést készítette: Bárdyné Dr. Schneider Sarolta A határozati javaslat elfogadásához
egyszerű többség szükséges.
ELŐTERJESZTÉS
Diósd Város Önkormányzat Képviselő testületének
2015. szeptember 2-i rendkívüli ülésére,
a Diósd 1380/45 hrsz-ú ingatlan értékesítéséről
Tisztelt Képviselő Testület!
Az előterjesztés tárgyát képező Árpádház lakóparkban található Diósd, 1380/45 hrsz-ú ingatlanra 2015. 08. 31-én konkrét vételi ajánlat érkezett, melyet az előterjesztés melléklete tartalmaz. A vevő bruttó 15,5 Millió Ft vételárért kívánja megvásárolni az Önkormányzat által eladásra meghirdetett telket.
A vevő ajánlatában leírta, hogy foglalóként br 2Millió Ft-ot kíván kifizetni, majd a Magyar Állam általi elővásárlási joggal kapcsolatos nyilatkozatot követően további br 6Millió Ft-ot fizetne meg vételár előlegként. A fennmaradó teljes vételárat egy éven belül kívánja kifizetni azzal, hogy előteljesítésre adjon a t. Önkormányzat lehetőséget – uis a vevő az építkezési szándékaival összhangban teljesítene.
A vételár vonatkozásában az ingatlan értékbecslő korábban bruttó 15,2 Millió Ft-ot jelölt meg, majd megállapította, hogy az árak a nyár folyamán emelkedtek, így tárgybeli ingatlan reális piaci ára a vevő által is kínált vételár.
Az Önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 2/2004. (II.02.) sz. rendelet szerint az ingatlan értéke nem haladja meg a pályáztatási értéket.
.
Kérem a Tisztelt Képviselő testületet, hogy a beadványban foglaltak áttekintése után az előterjesztést vitassa meg, és fogadja el az alábbi határozati javaslatot:
Határozati javaslat:
…/2015. (IX.02.) diósdi öh.
a Diósd 1380/45 hrsz-ú ingatlan értékesítéséről
Diósd Város Önkormányzat Képviselő Testülete:
Felelős: Bogó László polgármester, dr. Lovász László jegyző
Határidő: értesítés 8 napon belül
Diósd, 2015. 08. 31.
……………………………………………
Bárdyné Dr. Schneider Sarolta
alpolgármester
A testületi ülésre meghívni kívánom Dall’Oglio Davidot (Kocsis Adrienn email címén kocsisadri07@gmail.com).
Melléklet: